• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Районний методичний кабінет

Управління новою українською школою

23 березня 2017 р. на базі Штунської ЗОШ І-ІІІ ст. Любомльського району відбувся семінар-практикум керівників школи на тему: «Зміна компонентів професійної діяльності директора школи в умовах децентралізації освіти». Захід був підготовлений і проведений відповідно до плану роботи ВІППО науково-дослідною лабораторією соціологічних досліджень та розвитку освіти (Стрільчук В. І.), відділом освіти Любомльської РДА та районним методичним кабінетом ( Микитюк В. В.).

Модератор семінару-практикуму В. І. Стрільчук спрямував роботу учасників на обговорення основних напрямів втілення в практику педагогічної діяльності положень Концепції нової української школи, підготовки керівників-лідерів до ефективного застосування самоменеджменту в управлінні навчальними закладами та впровадження інновацій, формування готовності педагогічних працівників до успішної праці в умовах об’єднаних територіальних громад (ОТГ).

Із повідомленнями про підготовку ЗНЗ до конкурсу на отримання статусу опорної школи в ОТГ виступили Янчук Т. С., директор ЗОШ І-ІІІ ст. № 3 м. Любомля, та Печоха О. Г., директор Нудиженського НВК «Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. — дитячий садок». Оскільки в районі йде процес формування об’єднаних територіальних громад, у роботі семінару взяли участь та виступили голови Штунської та Вишнівської сільських рад, котрі окреслили своє бачення розвитку шкіл у межах ОТГ.

Особливості управління навчальним закладом в умовах формування Нової української школи директори проектували у чотирьох групах, результати роботи яких презентували Т. С. Янчук, Н. І. Загола, М. О. Мельниченко, О. З. Вавринчак. Виступаючі констатували важливість забезпечення діяльності опорних шкіл ОТГ відповідною нормативно-правовою базою, наповнення новим змістом управлінської діяльності керівника школи в умовах реформування освіти.


/Files/images/P1160788.JPG

/Files/images/P1160799.JPG

/Files/images/P1160791.JPG

Вітаємо з поверненням додому наступну учасницю обласного етапу фахового конкурсу" Вчитель року - 2017" в номінації "Інформатика" - Зламанюк Тетяну Іванівну.

/Files/images/P1160492.JPG

Завершився тиждень важких випробовувань, але конкурсант достойно представив наш район на обласному етапі. Боротьба була не легкою, але Тетяна творчо і неординарно підходила до поставлених завдань у випробуваннях. На конкурсі вона вразила майстерністю проведення майстер-класу з впровадження подієвої технології навчання та здоровязбережувальних технологій .

Тетяно, дякуємо за участь, та творчих досягнень на педагогічній ниві....

16 лютого згідно плану роботи районного методичного кабінету відбулось чергове засідання школи молодого педагога. Вже вкотре молоді педагоги району із захопленням збираються задля того, щоб глибше пізнати ази педагогічної майстерності. На відміну від минулих зустрічей, де вони проходили анкетування, тести професійної та психологічної придатності свого свідомого вибору та опрацьовували нормативну базу – їх чекав сюрприз?! Сьогоднішня зустріч мала на меті ознайомити молодих педагогів з новими інтерактивними методами, зокрема технологією «скрайбінгу» Зовсім нещодавно в навчальному середовищі почали зустрічатися слова «скрайбінг», «скрайб», «скрайбер», що є складниками скрайб-технології.

Це насамперед мистецтво відображати своє мовлення в малюнках, причому процес відбувається в реальному часі паралельно з доповіддю мовця. Скрайб-презентація відображає ключові поняття розповіді та взаємозв’язок між ними. Наразі скрайбінг — інноваційна технологія, за допомогою якої можна привернути увагу слухачів, забезпечити їх додатковою інформацією та виокремити головні моменти доповіді. Популярність технології забезпечується завдяки тому, що людський мозок мислить образами, мова малюнка є універсальною мовою. Крім того, проглядати скрайб (зображення, що з’являється з-під пера, ручки, маркера) набагато цікавіше, ніж звичайне відео.

Познайомила їх з цією технологією педагог ЗОШ №2 м. Любомля, яка є лауреатом фахового конкурсу «Вчитель року – 2017» Мирослава Володимирівна Тарасюта

/Files/images/foto_shmp/P1160660.JPG

Дана технологія для вихованців її класу є досить знайомою, вона широко використовує її в своїй діяльності. Це дало змогу учням краще і швидше запам’ятовувати інформацію любого рівня:від таблиці множення – до віршів чи визначень…

/Files/images/foto_shmp/P1160665.JPGНа засіданні учасники не тільки були слухачами , а й активними учасниками втілення і перевірки її ефективності на собі. Вони із задоволенням виконували різнорівневі завдання та брали активну участь у захисті своїх робіт.

/Files/images/P1160666.JPG

/Files/images/foto_shmp/P1160667.JPG

Також Мирослава Володимирівна розповіла про інші методики в педагогіці, які вона використовую на своїх уроках. Та продемонструвала відео окремих етапів уроку, щоби показати на певних прикладах, які результати можна отримати завдяки впровадженню нових технологій і методик.

/Files/images/foto_shmp/P1160670.JPG

Було дане завдання молодим вчителям додому та обговорено, що наступна зустріч уже буде на показових уроках, на які їх запросять педагоги з досвідом, аби поділитись своєю майстерністю та новими методами роботи

/Files/images/foto_vchitel_roku/1111111.JPG

Вітаємо з призовим ІІ місцем учасника обласного етапу фахового конкурсу «Вчитель року – 2017»

Щебечуть птахи, зацвітають квіти,
Ми Вам життям бажаєм твердо йти,
І дням наступним від душі радіти!
Хай щастя завжди супроводить Вас,
Людська повага й шана не минають,
А вашу мрію й працю повсякчас
Лиш визнання вінчають!

/Files/photogallery/P1160636.JPGРайонний конкурсчитців імені Лесі Українки Мета і завдання Конкурсу Головною метою Конкурсу є широка популяризація творчості видатної української письменниці Лесі Українки.Заохочення до творчої спадщини поетеси: поетичні або прозові твори письменниці, а також популяризація найкращих зразків української класичної та сучасної поезії і прози. Ознайомлення широких верств населення з найкращими зразками українського мистецтва; сприяння формуванню професійності, високої духовності молодого покоління, усвідомлення ним національної ідеї; культурне та естетичне виховання молодих митців і глядачів на кращих здобутках національного мистецтва. Виявлення і підтримка обдарованих читців-декламаторів, допомога ді¬тям у розкритті себе як творчої особистості.Районний конкурс юних читців здивував розмаїттям юних талантів, які творчо підходили до постановки кожного номеру. Перевтілення учасників в героїв Лесі Українки переконливо заворожувало членів журі. . Визнано переможцями районного конкурсу юних читців, присвяченого 146-ій річниці від дня народження Лесі Українки і нагороджено грамотами відділу освіти Любомльської райдержадміністрації учнів загальноосвітніх шкіл: Гран – прі Конкурсу виборов:Ковальський Андрій, вихованець Будинку школяра за виконання твору «Вязень»/Files/photogallery/P1160622.JPG

/Files/photogallery/P1160615.JPG

І – місця розділили:

Солом’янюк Дмитро (Згоранська ЗОШ І-ІІІст.) «Бояриня»

/Files/photogallery/P1160631.JPG

Солодуха Ольга ( Головненська ЗОШ І-ІІІст.) « Мрії в бурю» ІІ – місця розділили:Зінчук Віта (Куснищанська ЗОШ І-ІІІст.) «Жіночий портрет»Штангрет Єлизавета ( районна гімназія) «Давня казка» ІІІ – місця розділили:Богдан Шепелюк (Рівненський НВК І-ІІст.) « Негода»Ольга Шидловська ( ЗОШ №3 м.Любомля) «Сльози-перли»Павло Сиротюк (Радехівська ЗОШ І-ІІст.) «Біда навчить»Дипломантами конкурсу за своєрідність стилістичного виконання визнати:Світюк Тетяну (Гущанський НВК) « Легенда», Мариньоху Анну( Бірківська ЗОШ І-ІІст.) « Він навіки загинув», Іванну Згоранець ( Крушинецька ЗОШ І-ІІст.) « Сльози-перли», Савосюк Мирославу (Машівський НВК) «Твої листи завжди пахнуть зов’ялими трояндами» . Серед учасників слід відзначити: Згоран Діану Яснівська ЗОШ, Анастасію Гуліду ЗОШ №2 м.Любомля, Оксану Дитину ЗОШ №3м.Любомля, Сценічні образи героїв поетеси і сучасне бачення на тлі сьогодення показала:Іванна Згоранець учениця Крушинецької ЗОШ І-ІІст., Враховуючи майстерність, артистизм виконавців, емоційність, темпоритм, вміння ввійти в образ та рішення журі, як оцінювало за такими критеріями:– декламаторська майстерність;– оригінальність та трактовка твору;– мовна та сценічна культура (артистичність, поведінка на сцені, одяг)– розкриття образу.Оргкомітет конкурсу та члени журі висловлюють щиру подяку педагогам , які підготували читців. Та мають надію, що дана робота з обдарованими дітьми буде проводитись на належному методичному рівні і нових сучасних підходах, яких вимагає сьогодення.

З Новим роком та Різдвом Христовим дорогі колеги!!!!!wym-1484060540825

Методична робота є одним зі способів управління навчально-виховним процесом, підвищення професійної компетентності вчителів. Розроблена організаційно-функціональна модель системи методичної роботи з проблем удосконалення навчально-виховного процесу шляхом розвитку педагогічної творчості вчителів, упровадження сучасних освітніх технологій. Для її реалізації, виходячи із результатів діагностичних досліджень, наслідків навчально-виховної роботи, укладена та затверджена структура методичної роботи з педагогічними кадрами. Вона передбачає функціонування районних методичних об’єднань учителів-предметників, постійно діючих семінарів для директорів, заступників, педагогів-організаторів, класних керівників, практичних психологів, бібліотекарів, завідувачів ДНЗ, шкіл молодого та майбутнього педагога, резерву керівників ЗНЗ, шкіл олімпійського резерву, методичного мосту «Наставник». В основному методична робота зосереджена в 7 освітніх округах.

У рамках проведення методичних заходів останнім часом більше практикуються круглі столи, рольові ігри, тренінги, майстер-класи, практикуми, опрацювання нормативних документів, обговорення фахової та методичної літератури, що активізує діяльність учителів, розвиває творчість, спонукає до самоосвіти, самовдосконалення та пошуку.

Піднесенню науково-методичного рівня роботи з педкадрами сприяє співпраця окружних комісій з РМК та ВІППО. Проводяться районній семінари, тренінги, конференції. Зокрема, проведений обласний семінар начальників відділів та управлінь освіти на базі районної гімназії, Куснищанської ЗОШ, Городненської, Полапівської ЗОШ, Римачівського та Рівненського НВК, педагогічні читання вчителів початкових класів на базі районної гімназії, семінар заступників у Вишнівському НВК і інші.

Порівняно з попередніми роками активізувалась робота шкіл молодого педагога та резерву керівників.

З метою активізації методичної роботи, популяризації кращих зразків педагогічної праці на рівні району у грудні 2012 року проведено конкурс «Учитель року» та «Класний керівник року», а також здійснено огляд шкільних методичних та навчальних кабінетів. Зокрема у районі взяло участь 17 педагогів у професійному конкурсі, 5 з них вибороли І місе (Любомльська ЗОШ №2, Головненська ЗОШ, Рівненський НВК. нудиженський НВК, Забузька ЗОШ)

Аналіз участі педагогів ЗНЗ району за 4 роки свідчать. що найбільш активними є районна гімназія, Головненська ЗОШ, Любомльська ЗОШ №2 та №3, Рівненський НВК, Мосирська ЗОШ, Радехівська ЗОШ. на жаль, за останні роки не було жодного представника Гущанського НВК, Полапівської ЗОШ, Бірківської, Висоцької. Городненської, Заболоттівської, Крушинецької, Гороховищанської. Підгородненської, Гупалівської ЗОШ І-ІІ ст, Сильнівського НВК.

Широкою рекламою поширення досвіду, педагогічних напрацювань в районі стає щорічна виставка дидактичних, методичних матеріалів, а також публікацій педагогів у пресі. Так, у минулому році на виставку від шкіл було представлено 50 робіт, з них 24 – на обласну виставку, 5 – відмічено обласним журі. З року в рік на районну та обласну виставку представлено роботи районної гімназії, Любомльської ЗОШ №2 та №3, Забузької, Олеської, Хворостівської, Штунської ЗОШ І-ІІІ ст, Гущанського. Машівського НВК. Серед ЗОШ І-ІІ ст найбільш якісні роботи у Мосирській та радехівській ЗОШ. Мало чисельні, неякісні методичні розробки у Сильнівського НВК, Бережецького НВК, Яснівській, Бірківській, Підгородненській, Гупалівській. Гороховищанській ЗОШ І-ІІ ст.

Дидактичні матеріали, розробки уроків педагогів району друкуються у різних виданнях Головненська ЗОШ (Задерей В.А.), Олеська ЗОШ (Дзей Т.О.), Любомльський ДНЗ №1 (Ващук Н.В.), Хворостівська ЗОШ (Пляшечник І.П., Гнатюк Н.М.), Штунська ЗОШ (Дець Н.С.).

Разом з тим в організації методичної роботи є певні недоліки. В окремих школах не завжди відповідає сучасним вимогам планування, організація роботи з молодими педагогами, облік внутрішньої методичної роботи. навчально-методична база методичних кабінетів, їх змістове наповнення. не в повній мірі вивчаються і оформлюються матеріали передового педагогічного досвіду. в управлінській діяльності у більшості шкіл немає чіткої концепції, реалізації завдань. Недостатній ще залишається рівень підготовки вчителів до впровадження сучасних пер технологій, науково-дослідницької роботи, експерименту.

Кiлькiсть переглядiв: 1317

Коментарi