14 грудня 2016 року на базі Головненської ЗОШ І-ІІІ ст. відбувся районний проблемно-тематичний семінар з української мови та літератури на тему: «Вивчення ліричних творів на уроках літератури у старших класах».

Учасники семінару відвідали відкритий урок Кияновської Н.М.,

вчителя української мови та літератури.

Урок був цікавим, змістовним та насиченим. На ньому розглядалось одвічне питання про кохання. Проводилась паралель між минулим та сьогоденням. Тоненькою ниточкою через весь урок проходили ліричні твори І.Я. Франка про любов.

Учитель зумів на уроці розкрити світ почуттів і пристрастей, створений поетичним словом великого майстра на основі його поезій; розвити вміння учнів досліджувати художні особливості творів; виховувати інтерес до поетичної творчості поета; чистоту й благородство почуттів ліричних творів І. Франка. Особливо активними були такі учні: Голуб Андрій, Верещук Тетяна, Солодуха Ольга, Ліщук Юлія, Маїло Андрій.

Також учасники семінару прослухали доповідь на тему: «Проблема вивчення ліричних творів на уроках літератури у старших класах» завідувача методичною роботою відділу освіти Любомльської районної адміністрації

Микитюк В.В.

Вивчення ліричних творів І.Франка є однією з найскладніших тем програмного матеріалу у старших класах. Одним з методичних прийомів є вивчення біографії письменника паралельно з вивченням ліричних творів.

Найбільшим досягненням автора є покладання на музику його поезії. До прикладу: «Чого являєшся мені у сні», «Ой ти, дівчино, з горіха зерня…», твори відомого Каменяра, які є доробком в репертуарі сучасних співаків (В.Козловський, П. Табаков).

У районі розпочався фаховий конкурс «Учитель року - 2017».

Значення конкурсу - величезне. Участь у ньому підвищує статус педагогічної професії, стимулює вчителя до підвищення професійної компетентності, набуття позитивного досвіду, допомагає визначити кращих педагогів. Цей конкурс - це своєрідний підсумок фахової майстерності вчителя, демонстрація найкращих професійних умінь, особистих методичних знахідок, володіння сучасними освітніми технологіями; це новий етап на шляху до підняття престижу учительської праці, авторитету серед колег та учнів, змога проявити свої здібності.

15 листопада 2016 року розпочався цей конкурс з номінації «Початкова освіта». Основними видами конкурсних випробовувань були: проведення уроку, самоаналіз уроку, майстер-клас, наявність інтернет ресурсу.

Учасники продемонстрували високий рівень професійної підготовки та педагогічної майстерності.

За результатами проведеного конкурсу між учителями початкових класів різних шкіл Любомльського району перше місце розділили Грицюк Світлана Степанівна (Столено-Смолярська ЗОШ І-ІІ ст.), яка провела урок українського читання учнями 2-го класу та Зінчук Наталія Евгенівна (Любомльський НВК « ЗОШ І-ІІІ ст. - районна гімназія ім. Наталії Ужвій) – урок природознавства у 3 класі.

Друге місце дісталось Тарасюті Мирославі Володимирівні (Лобомльська ЗОШ №2), яка провела урок математики у 4-му класі.

Трете місце було поділено між: Степанюк Ларисою Макарівною (Радехівська ЗОШ І-ІІ ст.), яка представила урок природознавства у 3-му класі; Конашук Лідією Василівною (Яснівська ЗОШ І-ІІІ ст.) - був проведений урок «Я у світі» учням 3-го класу; Мужилко Ларисою Володимирівною (Рівненський НВК І-ІІ ст.)- урок української мови у 4-му класі.

Педагоги-учасники конкурсу продемонстрували високий рівень фахових знань, особисті методичні знахідки, індивідуального підходу до кожного учня, володіння сучасними освітніми технологіями та надзвичайну професійну майстерність у процесі творення справжнього дива під назвою “урок”. А співавторами цього дива стали учні, активно співпрацюючи з кожним із конкурсантів, підтримуючи та надихаючи їх своїми знаннями й бажанням вчитися. Бажаємо переможцям та учасникам не зупинятися на досягнутому, працювати та вдосконалюватись, адже сучасній школі потрібні учителі-професіонали.

П’ятикласники люблять казку

Семінар для молодих учителів – словесників на таку тему відбувся 14 лютого у Рівненському НВК «ЗОШ І-ІІІ ст. – дитячий садок» у 5 класі.

Молоді учителі української мови та літератури, а їх усього 10, мали змогу ознайомитися з теоретичними відомостями про друму – казку, тобто зрозуміти, які ознаки властиві обом жанром окремо, а тоді побачити практичну роботу над образами з використаннями комп’ютера (мультимедійні уривки твору), розв’язати кросворд, виконати завдання на відповідність, що розвиває пам’ять і творче мислення, інсценізувати в ролях уривок, провести пошуково – дослідницьку роботу.

Урок підготувала і провела учитель – словесник Рівненського НВК Романюк Т.С.

Методист РМК Г.П.Ващук ознайомила присутніх із завданнями які стоять перед учителями літератури напередодні 200- річчя від дня народження Т.Г.Шевченка та з методикою використання окремих форм роботи з п’ятикласниками в ході втілення нових Держстандартів в основній школі.

На фото учасники семінару. Урок веде учитель Тетяна Романюк.

На реалізацію районної Програми роботи з обдарованою молоддю району на 2011-2014 роки з районного бюджету у 2012 році використано 37,3тис. грн. У 2013 році передбачено 57,8 тис. грн. – на виплату відповідних премій обдарованій молоді та педагогічним працівникам, які підготували призерів інтелектуальних змагань обласного та Всеукраїнського рівнів. Розв’язання проблем програми здійснюється через виконання основних завдань:

- підвищення рівня науково-методичного та матеріально-технічного

забезпечення роботи з обдарованою молоддю;

- визначення основних напрямів роботи з обдарованою молоддю;

- використання інноваційних методів роботи;

- науково-методичний та психолого-педагогічний супровід виявлення , відбору та підтримки обдарованої молоді;

- розробка індивідуальних програм.

Систематично проводиться робота щодо виявлення обдарованої молоді та створення умов для її розвитку, створення класів та груп з поглибленим вивченням предметів, збільшення кількості гуртків та забезпечення доступності позашкільної освіти. 2012 рік був вдалим - 28 призерів обласних олімпіад.

У даному навчальному році відбувся ІІ етап Всукраїнських олімпіад ,в яких взяли участь 1477 учнів. Зокрема:

- з української мови та літератури – 130;

- з педагогіки та психології – 21;

- з основ правознавства – 70;

- з історії України – 93;

- з географії – 128;

- з економіки – 47;

- з екології – 26;

- з німецької мови – 18;

- з французької мови – 9;

- з астрономії – 26;

- з інформаційних технологій – 26;

- з інформатики – 98;

- з фізики – 134;

- з математики – 194;

- з російської мови – 79;

- з англійської мови – 77;

- з біології – 98;

- з трудового навчання – 70;

- з фізичному культури і спорту – 34.

Результати олімпіад свідчать про достатній рівень знань учасників змагань. Більшість учнів успішно справились із завданнями, продемонстрували розуміння нормативних актів, теорій, вміння творчо застосовувати теоретичні знання на практиці, робити обґрунтовані узагальнення та висновки.

За підсумками ІІ етапу олімпіад переможцями стали 212 учнів 6-11 класів; із них 71 – показали найкращі результати, виборовши І місце ; 74 – ІІ ; 67 – ІІІ місця. Серед переможців – 99 призерів міських шкіл (4 навчальні заклади), 113 – сільських (25 навчальних закладів) .

Високі результати показали учні навчальних закладів м.Любомля: районна гімназія (35 призерів), ЗОШ №2 (33 призери), ЗОШ №3 (20 призерів), Куснищанська ЗОШ І-ІІІ ст. (18 призерів), Головненська ЗОШ І-ІІІ ст. (17 призерів). Штунська ЗОШ І-ІІІ ст. (8 призерів), Олеська ЗОШ І-ІІІ ст. (9 призерів), Вишнівський НВК (8 призерів).

Серед шкіл І-ІІ ст. результативно спрацювали Ст.-Смолярська ЗОШ (5 призерів), Запільська, Заболоттівська (по 3 призери), Радехівська (4 призери).

Переможців ІІ етапу олімпіад підготували 131 педагог
Кiлькiсть переглядiв: 546

Коментарi